hoe lang duurt het voordat er apels aan mijn struikvorm bomen komen?

heb afgelopen jaar in de lente en herfst boompjes geplant van circa 1.50 meter.
deze boompjes worden uiteindelijk 2.50 meter (ongeveer)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
1.2K

Antwoorden (1)

Ik heb kunnen vinden dat 'spilvorm' al in het derde jaar geplukt kan worden.
Maar dat appelbomen op zwak groeiende onderstammen al vanaf het eerste jaar kunnen geoogst worden.
Dus moet je eigenlijk al weten welke soort appels je hebt om op die vraag te kunnen antwoorden.

Sommige zijn kruisbestuivende andere zelfbestuivende soorten.
Om te kunnen plukken moet je wel weten of er voor bestuiving mogelijk is. Als de insecten in je tuin nergens een tweede boom vinden voor de kruisbestuivende soorten, dan ga je niet veel appel hebben vrees ik.

In de onderstaande link kan je nog info vinden over verschillende soorten (of moet je rassen ) zeggen appels.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
met de bestuiving zit het waarschijnlijk wel goed:enkel soorten zijn zelfbestuivend en bij de andere heb ik een bijpassende soort geplant.
Bovendien staan er op enkele tientallen meters nog veel meer fruitbomen.(heb ook peren)