Beide hebben wortels, iig 95 %
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik neem bij mijn antwoord aan dat je peentjes bedoeld, wortels zoals wij ze als groente eten. Die groeien niet aan een boom of struik maar onder een aantal dunne stengels met smalle bladeren daaraan. Wij kennen dat als wortelloof. Dat staat boven de grond, de peen zelf zit onder de grond.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, alle bomen en struiken - en vrijwel alle andere planten - hebben wortels. Ze zitten er niet zozeer "aan" maar vormen een belangrijk deel van de hele plant, zitten over het algemeen onder de grond, nemen daar voedingstoffen op en zorgen dat de plant op zijn plek blijft.

Sommige wortels en knollen (groeisels aan wortels) kunnen we eten, bijvoorbeeld penen. Zowel was/bospenen als winterpenen hebben in de volksmond de naam "wortels". Maar ook groenten als radijs, rettich, schorseneren, pastinaken, aardperen, rode bieten etc. zijn feitelijk wortels.