Welke langbloeiende planten zijn aan te raden voor gebruik in balkon/terrasbakken? Behalve dan de gebruikelijke geraniums, petunia etc.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
1K

Het beste antwoord

OOk leuk zijn die speciale zonnebloemen voor balkons... klein formaat namelijk en kleine dahlia's voor later in de zomer.... Wat ook leuk is een grote balkonbak vullen met een rotstuintje... daar zijn heel veel plantjes voor en ze blijven vaak laag en bloeien lang.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik ga zelf altijd voor Afrikaantjes.
Hele makkelijke planten, leuke vrolijke bloemen die eigenlijk gewoon de hele zomer door blijven bloeien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Chrysanten, er zijn kleine soorten en grote en ook hele mooie op stam.
Die van mij bloeiden vorig jaar totaan de eerste vorst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb altijd wel een bak lobelia's staan.
prachtig die blauwe bloempjes!
Rieneke1
14 jaar geleden
Wil je echt eens iets anders, dan is Gaura echt zeer de moeite waard.
Nog even en ze gaan bloeien en doen dat tot de eerste nachtvorst er is!!!
Ze zijn er in de kleuren wit, licht rose en donker rose.
Wel in de zon!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
prachtig idd, +
Knolbegonia's, staand en hangend bloeiend van voorjaar tot diep in het najaar. Ieder jaar weer opnieuw. De knollen
vorstvrij en droog bewaren. wondermooie bloemen in heel veel kleuren te verkrijgen.