Hoe snoei ik een roze laurier?

ik heb een laurier boompje met rozen bloemen kan iemand mij verlellen hoe ik deze moet snoeien en wanneer en hoe kan ik hem het best onderhouden

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
1.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je wit weten hoe een laurier er uitziet, kijk dan op de link naar de afbeeldingen.
http://images.google.nl/images?hl=nl&q=laurier&um=1&ie=UTF-8&ei=CsGFSqb4JsvS-QaBuIi7CQ&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=4

Het beste antwoord

Zo te zien is dit een oleander. Dat is iets anders dan een laurier! Een oleander hoef je helemaal niet te snoeien. zie onderstaande: Snoeien hoeft niet
Oleander hoef je niet te snoeien. Het mag wel: als de plant bijvoorbeeld te groot wordt of als je meerdere vertakkingen wil.

Uitgebloeide bloemtakken hoef je niet weg te knippen, want de eerstvolgende jaren kan de plant opnieuw bloeien op dezelfde takken. Wacht dus tot de takken vanzelf verdrogen, dan kan je ze gemakkelijk afbreken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Deze Oleander is een zeer sterke plant, die echter niet voldoende winterhard is in Nederland.
Zomers vraagt hij veel en regelmatig water, maar ook regelmatig mest anders vallen zijn bloemknoppen er af.
Snoeien hoeft vrijwel nooit, hooguit voor de vorm.
Zet hem op tijd in een grotere pot.
Hij staat het liefst op een warme zonnige plaats.
Voor de winter naar binnen en dat geeft vaak problemen want hij mag dan niet te warm staan.
Bij droge warme binnenlucht krijgt hij makkelijk dopluis en spint, ook vallen de knoppen er makkelijk af.
Opletten met de giftigheid van deze plant, hij is een van de giftigste planten in ons land!
Weg houden bij puppie's en kinderen.