hoe bestrijd ik vocht in een kunststof schuur?

Wij hebben veel last van vocht, condens in deschuur. De schuur staat op een betonnen vloer met coating, heeft ventilatieroosters en dito pijpje op het dak.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
2K
crispy
8 jaar geleden
Water uit de lucht condenseert tegen koude oppervlakken aan. Je kunt dus het best dat dak isoleren, dan is het minder koud en condenseert er minder water tegenaan. Ander probleem kan zijn dat de lucht te vochtig is, bijvoorbeeld omdat je daar was droogt of zo. In dat geval moet je de ventilatie verbeteren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je hebt een flinke luchtstroom nodig als ventilatie.
Bijvoorbeeld met roosters aan voor en achterkant zodat het door kan waaien.
Zeker als er natte fietsen o.i.d. in gezet worden en afhankelijk van de schuur wel iets van een gat van 10 bij 10 cm met gaas ervoor. Het moet voelbaar zijn als het waait. Als het nauwelijks waait moet het met een aansteker vlak voor het rooster nog steeds aan de vlam te zien zijn. Het is nu heel vochtig en relatief warm buiten. Dus als je alleen deze weken een probleem hebt is dat niet zo raar.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een schuur van kunststof kan niet ademen, de wanden etc kunnen ook geen vocht opnemen. Dus is veel meer ventilatie nodig dan bij gebruik van traditionele materialen.

Antwoorden (1)

Bij een groot verschil tussen de buiten en binnen temperatuur, in combinatie met een glad oppervlak, ontstaan heel erg makkelijk condens.
Alleen door de binnenkant te isoleren, kan je dit probleem op lossen.