'De' regenworm bestaat niet, er zijn een heleboel soorten regenwormen. Daarbij is er een die bij voorkeur in de strooisellaag leeft en dus vooral in bosland zal voorkomen: de mestpier. Maar de gewone regenworm, die veel in grasland voorkomt, zal bosland heus niet mijden omdat hij ook daar prima aan de kost kan komen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Gek genoeg zou je verwachten dat er in een bos veel wormen leven.
Immers er is veel rottend materiaal aanwezig in een bos.
Maar je zult er amper wormen vinden.
In een weiland of gazon zitten aanmerkelijk veel meer wormen in de grond.
Nog meer wormen leven in een gezonde composthoop, waar dunne laagjes afgemaaid gras, aardappelschillen en groente afval aanwezig is.
Ook rottend golfkarton zijn wormen gek op.

Toegevoegd na 2 minuten:
Jarenlang gevist met wormen, dus veel wormen gezocht, in een goede composthoop en een goed onderhouden gazon ging het het beste.