Wat is een goede grasmaaier?

een cirkelmaaier, een kooimaaier of een zweefmaaier?
Ik doe het nu met de hand maar ik wil electrisch.
Het stukkie gras is ongeveer 80 m2
Wat zijn de voor-en nadelen van de verschillende systemen?

Toegevoegd na 1 uur:
Het budget is beperkt en hij moet het doen op een aggregaat van 1200W
Is voor een volkstuintje.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
marktplaats?

Het beste antwoord

een cirkelmaaier en zweefmaaier "slaan" het gras kort, een kooimaaier snijdt en geeft daardoor een mooier resultaat. Helaas zijn de voordeligere electrische maaiers allemaal cirkelmaaiers. Voor rond de 100 euro worden op diverse sites cirkelmaaiers aangeboden, kijk ook bv. op Marktplaats. een benzinemaaier kan lekken en dat geeft het hele seizoen een lelijke plek in het gazon.....ik zou de 80m2 op de hand met een kooimaaier blijven doen....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een robotmaaier 1x goed instellen/programmeren je hebt er geen omkijken meer naar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geef de voorkeur aan een electrische mulchmaaier. Dan kun je het gras laten liggen en voedt je gelijk je gazon. Wij hebben er een van Gardena, die kan mulchen, maar je kunt er ook de opvangbak aan zetten, voor als het gras wat te hoog is geworden.

Toegevoegd na 17 minuten:
Een die loopt op benzine is natuurlijk helemaal mooi, dan zit je niet zo met het snoer.
Maar een elektrische heb je al rond de 150 euro.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als u een groot budget heeft zou ik voor een robot- maaier gaan.
De afbakening van het terrein, dat de maaier moet afrijden, gebeurt door perimeterdraad dat langs de randen van het gazon en de obstakels wordt gespannen, of vijf tot tien centimeter wordt ingegraven. Bij onverwachte obstakels (per ongeluk achtergelaten spullen) stopt de maaier vanzelf en kiest een andere richting. De robotmaaier rijdt het gras af door zich willekeurig door de tuin te bewegen zonder een plek over te slaan. Op het moment dat de maaier de perimeterdraad signaleert draait hij om en gaat verder in een andere richting. Het kan zelfs mogelijk gemaakt worden dat hij zonder tussenkomst van iemand van het ene grasveld in de tuin naar het andere rijdt. De robotmaaier millimetert het gras en blaast het na het afsnijden meteen weer terug op het grasveld, waardoor vanzelf compost ontstaat voor de grasmat. Maaiers die voorzien zijn van een regensensor rijden niet uit bij een bui, ook al is de maaier op die uitrijdtijd geprogrammeerd. Sommigen apparaten hebben een laadstation dat tegen de regen kan.
Prijs ongeveer 900 EURO (vanafprijs)