Welke struik is dit?

Ik kwam op Kreta een aangeplante struik tegen, tot 3 m hoog en met houtige stammetjes tot 10 cm dik bij de grond. De bloemen lijken op die van Aeschynanthus of Columnea, ze hebben een lange buis en zijn 5-delig (niet 4 dus is het geen Columnea). Blaadjes zijn tegenoverstaand en 1-voudig samengesteld.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

de plant doet me denken aan de trompetplant, madam Galen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoi Vraagstelling, je zit wellicht op het goede spoor, maar voor zover ik weet zijn Campsis soorten klimplanten; De plant waarvan de foto' s zijn gemaakt is echter een rechtop groeiende struik die met veel stammetjes uit de grond komt of bij andere exemplaren vlak boven de grond vertakt. Ik ben nu ook zelf aan het zoeken maar een nader antwoord is wel gewenst. Geen idee of ik als vraagsteller een plus kan uitdelen, maar ik probeer het gewoon (ja is dus gelukt).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoi Vraagstelling, ik heb gevonden wat mijn plant is: Tecoma capensis. Je hebt me door je idee van trompetplant (Campsis) in elk geval op de juiste familie gebracht vandaar dat ik de vraag ga sluiten en jouw antwoord als beste antwoord ga aanwijzen; bedankt!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik dacht eerder aan gesneriaceae, door jouw antwoord kwam ik op de juiste familie (Bignoniaceae) en daarvoor wil ik je graag bedanken!