Eucalyptus bomen staan erom bekend water op te zuigen. Geldt dit ook voor winterharden?

Geldt de sterkte waterzuigkracht van Eucalyptus alleen voor (enkele) tropische exemplaren, of voor alle soorten? Zo niet, geldt dit wel voor winterharde exemplaren? Indien enkelen, welke?

8 jaar geleden
in: Tuin
1K

Het beste antwoord

Alle soorten bomen die erg snel kunnen groeien, zullen ook erg veel water op kunnen nemen, maar ook voor de verdamping is erg veel water nodig.
Echter hoe harder het blad is hoe minder water er zal verdampen.
Hoe zachter hoe meer water.
Het is dus niet alleen de groeikracht die hier een rol speelt, maar zeker ook de verdamping.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat je bedoelt met winterharde is me niet helemaal duidelijk,
bedoel je bladverliezende?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
wilkers
8 jaar geleden
Winterhard in Nederland. Dus dat ze de Nederlandse winters kunnen weerstaan. We hebben een project waar bomen geplant mogen worden. Omdat er vaak een flinke laag water staat, is een Eycalyptus boom misschien een idee dachten we.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een Eycalypthus is winterhard tot ongeveer -17 graden ( bepaalde soorten) Maar deze bomen groeien in zeer droge grond en zijn geen moerasbomen.
Bomen die wel tijdelijk nat kunnen staan zijn de Wilg, Els, Ijk, en de Moerascyprus .
wilkers
8 jaar geleden
Niet het antwoord zelf, maar de aanvullende reactie was voor mij de informatie die ik zocht.