Klimplanten tegen golfplaten-achtig iets?

Onze buurman is op het fantastische idee gekomen zijn schutting weg te halen, waar aan weerzijden de Hedera klimop groeide.
En er nu WITTE golfplaten (het lijkt erop, maar het zijn ze volgensmij niet) neer te zetten.
Gatver! Ik doe net zo flink me best om er mijn droomtuintje van te maken, zitten we straks tegen witte golfplaten aan te kijken, verschrikkelijk vind ik het dus.
Weet iemand of er een klimmer tegenaan kan groeien???
Zo niet.. Andere opties?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
2.6K

Antwoorden (8)

Gewoon Hedera tegenop zetten, die pakt werkelijk alles!

Toegevoegd na 2 minuten:
Blijft ook mooi groen in de winter.
En keus uit veel soorten.

http://www.google.nl/images?q=hedera&rls=com.microsoft:nl:IE-SearchBox&oe=UTF-8&rlz=1I7ADFA_nl&redir_esc=&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=W4nQS73oN42bOKicxNAP&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=4&ved=0CCkQsAQwAw

Toegevoegd na 5 minuten:
Sorry voor bovenstaande mislukking.

http://www.bakker-hillegom.nl/G_487/Zelfhechtende-klimplanten-klimop-hedera-helix.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou er toch zelf een mooi schut voor kunnen plaatsen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt er gewoon groene geplastificeerde gaas voorzetten en daar kun je tegenaan laten groeien wat je wilt
als je hedra neemt heb je binnen een paar maanden weer een mooie groene wand
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou een klimhortensia erneer zetten, deze heeft ook hechtwortels en heeft prachtige witte bloemen.
Andere zelfhechtende klimmers zijn de wingerd, de clematis armandii en de trompetbloem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als de platen van witte kunststof zijn zul je er een rek voor moeten zetten om de klimop te laten groeien ,als ze van een vezelachtig materiaal zijn zal de Hedera Helix er weinig moeite mee hebben. een andere optie is om er een bevloeiingsmat voor te hangen en deze te laten begroeien met van alles wat je mooi vind deze matten hebben pockets waar je verschillende planten in kunt zetten, wel iedere dag watergeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt er ook van die schaarschermpjes voorzetten..daar kun je alles tegenaan laten groeien... als je snel effect wilt, kun je ook bruidssluier (polygonum) nemen... die overwint echt ieder obstakel...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klimop zou ik niet zetten. Eénmaal gezet en je snoeit hem vaak, zelden nog weg te krijgen moest je hem beu zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klimop groeit overal wel tegen aan, maar om te helpen bij dit gladde oppervalk en om de aanblik iets aangenamer te maken kan je er bijvoorbeeld van die rieten mat schermen tegenaan zetten, dit ziet er leuk uit en vergaat op een gegevenogenblik vanzelf weer en tegen die tijd is de afscheiding al helemaal begroeit.
Helaas vind niet iedereen groen mooi in de tuin en willen ze alle mooi strak maagdelijk wit. Jammer maar gelukkig zijn er goede oplossingen.

Ebentueel kan je wat draden spannen om de klimp in het begin omhoog te helpen, gewoon met binddraad o.i.d..