Ik heb een opblaaszwembad zonder pomp kan ik dan ook chloortabletten gebruiken? hoe werkt dat dan?

afmetingen zwembad 262 cm x 175 cm x 56 cm.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
15.8K

Het beste antwoord

Chloortabletten zullen niet zo goed werken, aangezien deze enkel oppervlaktewater behandelen (huidschilfers en haren die op het water en er net onder drijven). Vooral aangezien je geen pomp hebt die het water continu in beweging houdt, zal een chloortablet niet helpen. Je kan het proberen met shock deze zomer. Maar houdt er rekening mee dat dit een tijdelijke oplossing is. Daarna moet je verder kijken naar een pomp en dan alles in stappen opbouwen. D.w.z. daarna kijken naar zandfilters, pH op zo'n 7,3-7,4 brengen en daarna kijken naar chloortabletten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
beetje veel werk en kosten voor een tijdelijk opblaasbad. zou gewoon met een schepnet het ingewaaide vuil verwijderen, en af en toe water vervangen. Chloor is alleen nodig als er regelmatig mensen in plassen enzo

Andere antwoorden (3)

chloortabletten zijn verkrijgbaar in de betere zaak voor zwembad benodigdheden. volg de aanwijzing op de verpakking en het werkt net zo goed als een pomp.
ik heb jaren zo een badje in de antillen gehad. naast chloor gebruikte ik ook een toevoeging tegen alg.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een pomp(je) is zeker aan te raden, maar regelmatig in baden is ook goed; als je tabletten gebruikt best voorkomen dat ze de wanden en vooral de bodem niet raken, om aantasting te voorkomen. Je kent ook poeder gebruiken. Verder met testkits de Chloorconcentratie en pH opvolgen om de 2 dagen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Drijver (chloordispenser) kopen, tabletje erin, nacht van tevoren en klaar ben je. Bij Hornbach hebben ze zat van dat spul en deskundig advies.