Wie weet wat voor zaailing dit is? Ik zie deze voor het eerst in de tuin. Het is nu zo,n 5 cm groot en 1 week oud.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
1.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou hem laten groeien om te kijken wat er nou uitkomt :S

Het beste antwoord

Het zou koolzaad kunnen zijn, te zien aan de vorm van de blaadjes. Dit is een onkruidje dat ongeveer 'n meter hoog wordt, met gele bloemetjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank jullie wel voor alle moeite die jullie genomen hebben om mijn vraag te beantwoorden! Stippel: ik heb gekeken met jouw bijgevoegde illustratie en het is Koolzaad, dank je wel hoor.

Andere antwoorden (3)

Dat is nog heel moeilijk te zeggen : die hartvormige bladen zijn de kiembladen van het zaadje, dus alleen die twee halfronde bladeren zijn, zoals de plant wordt. Ik vréés, dat het iets onkruidachtigs wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iets wat 5 cm gegroeid is in een week bestempelen we meestal als onkruid!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij heeft Stippel gelijk, ofwel koolzaad.
Ik voeg dit antwoord toe vanwege de prachtige site die ik vond om plantjes te determineren.