In welke maand vallen walnoten van de boom?

8 jaar geleden
in: Tuin
10.2K
SimonV
8 jaar geleden
Wanneer de walnoten rijp zijn, zal de bolster, die ongeveer voor 3 maanden lang de walnoot beschermd heeft, opensplijten en op de grond vallen.
In Nederland kan je beginnen met walnoten oogsten rond eind september, begin oktober. http://www.walnoten.net/walnotenboom-kweken/walnoten-oogsten/
jodyenboyke
8 jaar geleden
Was een goed antwoord geweest SimonV!
Amadea
8 jaar geleden
Dat hád SimonV ook als antwoord gegeven. Wat flauw dat dit verplaatst is en nu Lisann dezelfde correcte informatie herhaalt...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
al vanaf mei vind je onbevruchte bloemen op de grond. Vanaf juni komen daar onvolgroeide bolsters bij, als de boom meer vruchten heeft gevormd dan zij aankan. Gedurende de zomer laat ie dan nog wat vallen als het erg droog is, en vanaf september tot december vind je door de hele tuin de noten, soms met bolster, en laat ze een heleboel blad vallen, dat ook nog eens slcht verteert en dus opgeruimd moet worden.
Niesje1973
8 jaar geleden
Dank allen!

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In de maanden september, oktober en ook nog wel november zijn er walnoten te vinden.