spinnenangst wat nu?? ik ben er als de dood voor. tips!!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (5)

Een vriendin van mij was ook ontzettend bang voor spinnen. We waren in Zuid-Frankrijk, en zagen daar een spin waar zelfs ik als niet-spinnenangst-hebbende de kriebels van kreeg. Sindsdien is haar angst afgenomen, omdat de spinnetjes in Nederland in vergelijking met dat bakbeest wel meevallen. Dus, zoek iemand met een vogelspin als huisdier en laat 'm over je heen lopen. Wellicht werkt het.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon niks doen. Zo vaak kom je in Nederland nou ook weer geen spinnen tegen. en als er dan een keer wel eentje in je huis zit, dan ga je hem gewoon te lijf met de stofzuiger. Geen groot probleem van maken.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als je geen stofzuiger bij de hand hebt? Dit lost het probleem niet op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk advies, je hele leven lang met angst rondlopen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan pak je een tijdschrift of een zakdoekje of iets dergelijks. Ik begrijp het antwoord van Alpha wel: hoe vaak kom je nou werkelijk een spin tegen in NL?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als Shy echt zo bang is voor spinnen als zij/hij schrijft dan heeft zij/hij niets aan dit advies. Dan is die angst haar/hem allang de baas en dan kan Shy beter naar een therapeut stappen om er van af te komen. Er zijn naar het schijnt heel goede therapieën voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
van mij een min ,een spin is een nuttig diertje de angst is ongegrond ,en het opzuigen van een dier is dierenmishandeling ,ook als het een dier is met een lage aaibaarheidsfactor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bespreek het eens met je huisarts,mischien verwijst hij je door naar een therapeut,en raak je je angst kwijt,er zijn goede therapien tegen fobieen. Succes!
12 jaar geleden
Ik zou ermee leren leven,als je ergens bang voor bent daar kan je niets aan doen.Ik denk dat elk mens wel ergens bang voor is.