Al mijn Hortensia's (10) hebben wolluis, hoe komt dit en hoe kan ik het bestrijden, evt voorkomen?

Mijn Hortensia's staan verspreid in de tuin. Voor zo ver ik nu kan zien zijn er geen andere planten aangetast. Is het ook besmettelijk voor andere planten?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
6.1K

Antwoorden (1)

Planten die zich om de een of andere reden niet goed voelen, zijn vatbaar voor aantastingen zoals luizen.
Hortensia's houden wel van een slok, dus als ik moet gokken dan lijkt het me dat ze te lang te droog hebben gestaan.

Gezonde planten worden niet snel aangetast, maar mochten er planten in de buurt staan die het ook niet zo naar hun zin hebben, dan kunnen ook die last krijgen van de luizen.

Toegevoegd na 1 uur:
Tenen knoflook in de grond aan de voet van de plant kan helpen de luizen weg te krijgen.
Rieneke1
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja hoor juist !
gewoon droogte
de slang er bij en vloeibare mest geven.