hoe zie ik het verschil tussen een mannetjes en een vrouwtjes kiwi?

Ik heb twee foto's bijgevoegd waarvan ik denk dat de een een mannetjes- en de ander ene vrouwtjes plant is. Kan iemand dat bevestigen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
1.6K

Het beste antwoord

Om te weten of het een mannetje of vrouwtje is, zal je geen blaadjes maar geslachtsorganen moeten laten zien.
Dus de bloemen!
In de bloemen van een mannelijke plant zitten alleen maar meeldraden.
In de bloemen van een vrouwelijke plant alleen maar een stamper.
En er zijn Kiwi soorten die beiden hebben, zoals : Jenny".
Vaak duurt het wel 7 jaar voordat ze gaan bloeien.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
bloemen kunnen ook mannelijk en vrouwelijk zijn en ze kunnen zelfs zichzelf bevruchten
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ja wat wil je daar mee zeggen, heb je het wel goed gelezen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De Jenny is een kiwi met bloemen die zowel een stamper (het begin van de vrucht) en meedraden (met stuifmeel voor ee bevruchting) kunnen hebben.
De nadruk op "kunnen", Jenny staat erom berucht alleen mannelijke bloemen te krijgen. De mijne heb ik na 10 jaar gerooid. Heb nu een manneke en een vrouwke maar nog geen vruchten...hoop volgend jaar.
Kijk eens bij "fruitlent.nl" ....veel goede duidelijke info over veel fruitsoorten,
Gr.