Hoe kan ik mijn rhododendron kleiner maken en zorgen dat hij minder hard groeit?

Vorig jaar heb ik hem gesnoeid, maar de nieuwe scheuten zijn zó lang dat hij weer nét zo groot is als voorheen. Is wortelsnoei mogelijk?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (1)

Iedere tak die je er af knipt, zal weer door groei worden vervangen.
De hoogte van een plant is voor een groot deel genetisch bepaald
Dus schiet je er niets mee op.
Je hebt dus de verkeerde soort voor de verkeerde plek.
Veel soorten worden wel 5 m. hoog!
Er bestaan wel veel dwergsoorten die voor jou veel geschikter zijn.
Sommige dwergsoorten maar een halve m. of zelfs kleiner.
Wortelsnoei is niet mogelijk, wat je er aan lengte afknipt groeit er toch weer aan