is het waar dat de meeste planten die je koopt steriele bloemen hebben en daarom niet meer geuren?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
1.7K
Amadea
8 jaar geleden
Nee, dat is niet waar. Misschien moet je jouw reukvermogen eens laten testen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er is zeker niets mis met mijn reukvermogen beste Amadea, uit onderstaande antwoorden blijkt dat.

Het beste antwoord

De meeste bloemen geuren minder geldt vooral voor de commerciële bloemen voor in de handel. Deze zijn meestal hybride bloemen die speciaal zijn geselecteerd tijdens de ontwikkeling op grote/dubbele/meerkleurige variëteiten.
Deze hybriden zijn niet altijd steriel maar de zaden geven onvoorspelbare resultaten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
klopt. Er wordt voornamelijk op kleur en grootte geselecteerd, en niet meer op geur.

Andere antwoorden (1)

Het is waar dat er tegenwoordig minder bloemen zijn die ruiken zoals vroeger. Directe voorbeelden daarvan zijn rozen en fresia's, maar er zijn er nog veel meer. Ook de kas-tomaten hebben niet meer de geur van vroeger en dat is geen verbeelding.
Volgens mijn zwager (ministerie van landbouw inspecteur) komt dat door de snelheid waarmee de producten worden gekweekt. Misschien gebruiken ze ook andere rassen die voor die snelle kweek meer geëigend zijn maar de geur verloren hebben.
Ivana