Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de naam van deze struik ?

Is dit een rhododendron of een andere struik ? Zoals je ziet, zitten er geen bloemen aan en de rhododendrons die ik zie, staan in volle bloei.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
1.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
is het geen sneeuwbal?
Z512099
8 jaar geleden
Doet me denken aan een Viburnum Tinus.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ik dacht ook aan viburnum tinus. Ik heb er eentje, die heeft 3 jaar niet gebloeid. toen dacht ik: ik ga hem weghalen, en nu bloeit ie al vanaf september tot nu toe. Maar als je hem snoeit in het najaar dan knip je de bloemknoppen eruit en dan bloeit ie niet. ik zie wel besjes rechtsonder? Hij heeft dus vorig jaar wel gebloeid

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het is de Viburnum tinus
Een wintergroene struik tot 2 m hoog.
Bloeit in het najaar en voorjaar in meestal witte bloemschermen.
De struik op de foto is nog jong, maar groeit geweldig goed.
Binnen enkele jaren zal hij wel gaan bloeien.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hij heeft al gebloeid zie ik nu, er zitten zaaddoosjes/ bessen in de struik.
Je hebt dus wat gemist van het voorjaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je hebt gelijk. Maar er staan zoveel nieuwe struiken voor mij in de tuin dat ik niet alles kan bijhouden. Alweer veel dank voor de duidelijke uitleg.

Andere antwoorden (1)

Zover het kan zien is het een azalia. De bloeitijd van de diverse varieteiten loopt van maart tot augustus. Dus dit zal wel een late varieteit zijn dus nog een poosje geduld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je goed naar de foto kijkt, zie je besjes zitten, dus kan het geen azalea zijn.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding