Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak ik mijn tuin katbestendig, zodat zij niet over de schuttingen/hekken kunnen springen?

Mijn katten willen, vooral met mooi weer, altijd heel graag naar buiten. Af en toe mogen ze en dan zie ik ook hoe leuk ze dit vinden, maar ik vind de omgeving niet veilig genoeg om ze regelmatig naar buiten te doen.

Nu wil ik mijn achtertuin, met rondom schuttingen van 180 tot 190 cm hoog, zo afschermen dat ze niet over de schutting kunnen, maar wel door de hele achtertuin kunnen rennen en ravotten.
Hoe kan ik dit het beste oplossen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
1.4K
Rieneke1
8 jaar geleden
Bovenop de schutting gaas bevestigen wat ietwat slap in een hoek naar binnen hangt, of bezemstelen met vrij rollende pvc buizen eromheen.
Als je wat googled is er veel info te vinden, compleet met afbeeldingen.
Schrikdraad werkt niet altijd goed.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Schrikdraad werkt uitstekend, mits je maar GEAARDE en SPANNINGS-draden gebruikt, (eigen ervaring).
Rieneke1
8 jaar geleden
Bij mij was het aangelegd door iemand met verstand van zaken, maar de katten stoorden zich er niet erg aan.
Het schijnt dat schrikdraad voor schapen wel afdoende is, maar dat wilde ik niet.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Boven op de schutting moet je steunen maken die je eigen tuin in wijzen. Op deze steunen bevestig je enkele draden, zodat de kat niet kan aanzetten om hierover te springen. De katten kunnen dus niet uit je eigen tuin, maar vreemde katten zouden dan wel in jouw tuin kunnen komen. Ze kunnen er echter niet meer zelf uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding