Wat is de naam van dit boompje ?

Wat is de naam van dit boompje dat net geplant is ? Is het wel een boompje of is het een struik ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
Amadea
8 jaar geleden
Maak maar wel even het nummerbord op de auto onleesbaar, want dit kán vervelende gevolgen geven.
bamibal
8 jaar geleden
Wat voor gevolgen? De nummerborden van de auto's langs de weg zijn ook gewoon leesbaar...

Het beste antwoord

Het is een van de velen soorten Magnolia's.
Ze zijn nu net uitgebloeid, meestal zijn ze lila-roze.
Het worden grote struiken tot kleine bomen al naar gelang de soort en standplaats.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ze worden vaak tulpenboom genoemd.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Begin nou niet weer over de naam tulpenboom... :-(
de Liriodendron wordt veel groter. De nederlandse naam voor magnolia is beverboom. Waarbij ik me wel afvraag waar die bevers zitten in de boom ;-)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank voor de heldere informatie.

Andere antwoorden (1)

Het ziet er uit als een laurier-achtige. De Prunus laurocerasus ‘Novita’ zou het kunnen zijn.