wat krijgen jonge meesjes en vinkjes in het nest te eten?

de oudere vogels zijn toch zaadeters?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
3.1K
Rieneke1
9 jaar geleden
De jonkies hebben dierlijk eiwit nodig: insekten, rupsen enz.
Naarmate ze volwassen worden veranderd hun spijsverteringsstelsel en raakt dat ingesteld op zaden.

Het beste antwoord

Jonge vogels moeten bladluizen, rupsen en insecten eten.

Oudere vogels zijn inderdaad zaadeters. Jarenlang werd geadviseerd om vogels in de lente helemaal niet bij te voeren. De reden is dat jonge vogels veel zaden en noten niet goed kunnen verteren. Het blijkt echter geen kwaad te kunnen. De ouders doen zich tegoed aan het moeilijker verteerbare voer, terwijl ze hun jongen voeden met insecten. Pas als er een totaal gebrek is aan natuurlijk voedsel bieden ze ook hun kroost zaden en noten aan.
9 jaar geleden
Rieneke1
9 jaar geleden
Plus van mij :)