Is water met kroos slecht voor een moestuin?

Bij onze moestuin is een sloot met veel kroos. Het is haast niet te doen om water zonder kroos uit de sloot te halen. Is dit slecht voor de moestuin, of juist goed?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
4.6K
Rieneke1
9 jaar geleden
Kroos is volgens mij een prima meststof, en zeker niet schadelijk.

Het beste antwoord

Voor de tuin kan kroos geen kwaad. Op de grond verteert het gewoon en dient als meststof voor de planten. Maar als je kroos over je planten giet vermindert het oppervlak waarop de zon de groene bladeren van jouw planten kan bereiken, en kan er minder fotosynthese plaatsvinden. Dat is slecht voor je moestuin en moet je dus niet doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
burgos
9 jaar geleden
Toppie antwoord.

Andere antwoorden (1)

heel lang geleden werd eendenkroos, uit sloten geschept om het op grote bergen te laten vercomposteren.
Hierdoor ontstond er een zeer voedzame grond.
Dus nee, kroos is niet slecht voor je groentetuin