hoe verwijder ik alg uit een lege vijverbak?

Wij hebben een grote lege vijverbak. Hier zit een laag alg aan vast gekoekt.
Hoe krijg je deze schoon?
Schuurspons met dettol al geprobeerd
Schuurspons met schoonmaakazijn al geprobeerd.

Graag tips..

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
2.2K

Antwoorden (4)

Je kunt ook de groene aanslag wegschrobben met groene Biotex. Door de enzymen in de biotex wordt alg en mos weggevreten.
fremar
9 jaar geleden
Goed laten inweken met schoonmaakazijn (paar dagen) en daarna de hogedrukspuit erop. Het zou dan wel handig zijn als je de vijverbak kunt kantelen zodat het vuil eruit weg kan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een manier die bij ons in de aquarium- vijverclub wordt aangeraden is de volgende:
Eerst de bak een dag of twee laten inweken met ruim javel- (bleek-) water. Dit om de algen en de sporen om zeep te helpen
Leegmaken en daarna heet sodawater erop gieten. een uurtje of twee laten staan en met een schuurborstel opschuren.
Na deze behandeling zou je bak proper moeten zijn, mochten er toch nog algen in de bak zitten nogmaals met heet sodawater behandelen maar meestal is de kuip na 1x wel proper.
Succes met je vijverkuip.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
als je Dettol al gebruikt hebt, zal zonder héél goed spoelen het aquarium niet meer bruikbaar zijn om er vissen levend in te houden.
om algenaanslag kwijt te raken kun je de bak vullen met water en een flinke scheut chloor.
bedenk wel dat ook chloor giftig is voor vissen.