Mijn appelboom zit vol met pissebedden, hoe kom ik er vanaf?

Mijn appelboom zit vol met pissebedden, en vreten mijn appels aan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
2.4K

Antwoorden (2)

Er bestaan spuitflessen tegen kruipend ongedierte en je zou een lijmband om de stam heen kunnen plakken waar ze niet over kunnen.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.ongedierteman.nl/winkel/132-pissebedden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pissebedden kunnen worden bestreden met behulp van een lokval, waarin zich parasieten (natuurlijke vijanden van de pissebed) bevinden die de pissebedden doden. De natuurlijke vijanden die zijn verwerkt vallen onder de Nederlandse Flora- en Fauna wet. Ze zijn onschadelijk voor mens en dier en kunnen zowel binnen als buiten worden toegepast. De parasiet is werkzaam bij een temperatuur vanaf 15º C.

De incubatietijd om de parasieten hun werk te laten doen is 7 dagen. Binnen 7 dagen zullen de aangetrokken pissebedden al ziek worden en sterven. Gemiddeld is 80% van de aangetrokken pissebedden binnen 14 dagen dood.
De parasiet is werkzaam gedurende 3 weken. Hierna moet de inhoud van de val worden vervangen door nieuw materiaal indien er nog sprake is van aantasting.

Normaal gesproken leven pissebedden van organisch materiaal en kunnen in geringe aantallen een nuttige bijdrage leveren aan de verwerking van allerlei organische afval in de bodem. Echter ze kunnen ook in binnen en buitenteelt behoorlijke schade toebrengen aan allerlei gewassen, zoals jonge zaailingen, bloemen en fruit, bvb: tomaten, komkommer, appel, aardbeien enz.