Die gedroogde aarde kan je bijna eeuwig bewaren, mits goed droog gehouden.
Wat de zaadjes betreft, dat varieert per soort.
Ook is het niet zo dat de zaadjes van de ene op de andere dag niet meer ontkiemen: de kwaliteit wordt heel langzamerhand minder, zodat steeds minder zaad zal ontkiemen.
Hoewel sommige zaadjes het na jaren nog doen, kan je in z'n algemeenheid wel zeggen dat volgend jaar alles nog prima zal ontkiemen.
Wel droog en niet te warm bewaren.
Rieneke1