kan je saffraan in huis kweken?

ik vroeg me af of je saffraan kan kweken in huis in plaats van in de tuin.
ik weet al waar ik het zou kunnen kopen maar weet niet of het ook binnen kan groeien met succes!

Met Vriendelijke Groet,
Daniël

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
1.7K

Het beste antwoord

Het heeft geen enkele voordeel om dat binnen te proberen, alleen maar nadelen.
En doe je het buiten, dan zal je veel crocussen moeten gaan kweken, wil je een klein beetje saffraan oogsten, het gaat om de gele bolletjes op je foto.
In iedere bloem zitten er drie.
Saffraan crocussen bloeien maar 1x per jaar, enekel weken in het voorjaar en er komen 1 tot 3 bloemen aan, daarna moet je weer een jaar wachten.

Toegevoegd na 11 uur:
Ben er terecht op gewezen dat het niet de stuifmeel bolletjes zijn, maar de draadjes ( stampers) van de bloem.
Op mijn antwoord heeft het verder geen invloed, binnen kweken heeft geen enkel voordeel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beste Edd ik moet je er toch effe op wijzen dat de gele bolletjes op de foto de stuifmeeldraden zijn en dat het deel dat de saffraandraadjes voortbrengt de oranjerode draden op de foto zijn dat zijn namelijk de stampers van de krokus en het zijn die die gedroogd worden en dan de saffraandraadjes zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
helemaal waar! gek genoeg wist ik het wel, maar heb het verkeerd opgeschreven, zal wat aan mijn antwoord toevoegen, bedankt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bijna altijd zijn de meeldraden de langste dingen in een bloem en zit de stamper ergens diep in het midden.
Bij deze crocus bloem is het precies anders om.