Aan een afgezaagde denneboom zit een witte 'zak'die ontzettend snel groeit. Weet iemand wat dat is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
1K

Het beste antwoord

Dat moet een paddestoel zijn.
Zie foto.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Op afgezaagde dode bomen ontstaan schimmels.
Wanneer de omstandigheden gunstig zijn voor de kieming
van de aanwezige schimmelsporen, zullen er vervolgens
schimmeldraden en paddestoelen gevormd worden.
De omstandigheden waarbij de sporen kiemen, verschillen per soort. Die zak op die denneboom is dus snel groeiende paddestoel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In een goede voedingbodem,de boom in dit geval, gaan zich schimmels ontwikkelen die een web van fijne draden vormen.Als de gunstige factoren veranderen ,dalende temparatuur of verandering van de voedignsbodem door de schimmeldraden,gaan die draden een vrucht vormen en dat heet ook wel paddestoel.
Dit gebeurd bijvoorbeeld ook onder de grond op de grote wortels van bijvoorbeeld eiken, dan onstaan truffels, niet te verwarren met de chocolaatjes.