Waarom verkopen ze korrels tegen slakken voor de tuin als deze niet nat mogen worden?

"Vriendelijk voor mens en dier" (behalve slakken dan hoop ik) Vervolgens staat er dan dan de korrels optimaal werken als ze droog zijn. Als ze vochtig zijn moet je een nieuw laagje strooien. Ja, dan is een bus gauw leeg hier in Nederland.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Tuin
1.2K

Het beste antwoord

Dit is inderdaad zeer merkwaardig. Want de slakken komen ook altijd pas tevoorschijn als het gaat miezeren/regenen. Je kan natuurlijk ook zout gebruiken, maar dat is eigenlijk wel heel zielig.
Maargoed, er staat 'optimaal', dus als het een beetje vochtig is zullen ze nog steeds wel werken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik heb nog nooit slakkenkorrels gebruikt dus hoe dat precies werkt weet ik niet maar dit klinkt wel uiterst merkwaardig. Op die manier zijn die korrels nauwelijks bruikbaar want er is al gauw een beetje dauw of ander vocht. Misschien kan de website van de fabrikant je verder helpen. Anders kan je misschien in de winkel meer info vragen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
94 % van de tijd is het in Nederland droog!!!!Omdat we altijd over het weer klagen en zeuren, denken veel mensen dat zeker de helft van de tijd hier regent. Dat is dus niet zo. Dus die slakkenkorrels worden niet zo gauw nat als men denkt. Er zijn nu ook slakkenkorrels die best wel nat mogen worden, 100% onschadelijk en biologisch (van Ecostijl.) Maar daar ging de vraag niet over ,maar ik kon het niet laten wat meer inf. te geven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als de korrels nat,vochtig worden dan brokkelen ze.Dan verliezen ze hun giftige kracht.Maar het blijft gif,jaren geleden speelde mijn puppy in de tuin,kwam in aanraking met de korrels(vermoedelijk een paar opgegeten)en moest toen worden afgemaakt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het feit dat dat u slakkenkorrels hebt gekocht die niet nat mogen worden heeft met de prijs te maken. Duurdere soorten werken langer en hebben minderlast van smelten. Het werkt formidabel.