wie heeft goede tips om kraaien uit je tuin te weren

zodat de kleinere vogeltjes wel kunnen eten

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
13.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oke, goeie tip! zet je schoonmoeder in je tuin.

Het beste antwoord

Ik voer de vogeltjes op de grond onder een gazen kooi.
De kleinste vogels kunnen door het gaas in en uit wippen naar believen, maar de groteren kunnen niet bij het voer.

Je hebt ook allerlei hangende varianten.

Werkt super!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hier heb ik de gouden tip.super

Andere antwoorden (11)

Een vogelverschrikker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leg je voer in een klein vogelhuisje,waar de kraaien niet in kunnen komen en de kleine vogels net wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kan het proberen met stroken aluminiumfolie, maar dat helpt slechts tijdelijk, en maakt ook de andere vogels aan het schrikken.
kraaien zijn enorm slim, en beseffen al gauw dat het wel meevalt met het gevaar.
en zeker als je eten neerlegt, ook kraaien zijn hongerig.
ik heb hier geen kraaien, maar kauwen.
die voer ik ook gewoon, als ze klaar zijn komen de andere vogels vanzelf.
Rieneke1
14 jaar geleden
Neem het geluid van een roofvogel op (buizerd, havik), plaats een geluidsinstallatie in je tuin, speel het bandje (dvd) af en je hebt subbiet succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Hmm - dat weert *alle* vogels uit de tuin, en dat was niet de bedoeling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet de dove kwartel hoor!!!
Maar het werkt wel en de meeste andere oplossingen niet, dus ga vlug daar ook een opmerking bij plaatsen, zo vul je de maandagavond.
Wij hadden een keer veel last van spreeuwen in de buurt en hebben die op die manier weten te verjagen. We hebben dus ervaring.
Zie afbeelding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien zelf in de tuin gaan zitten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zet mij neer in je tuin, 100% dat ze nooit meer terugkomen! :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha, ben je zo schrikwekkend dan :-) ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
idd, van mijn blik gaan ze al trillen hihi
Waarom mag een kraai niet eten en een koolmeesje wel?
Geef extra voer, zodat de kraaien hun buikje vol hebben, dan kunnen de kleinere vogeltjes later eten, nog veel beter de vogels helemaal niet voeren, die moeten nu zaden en insecten eten om sterk genoeg te zijn om straks de jongen groot te brengen.
Je geeft ze nu onnodig *junckfood* leuk om te geven, slecht voor de vogels.
En je doet het toch voor de vogels he?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij schieten een kraai af en hangen deze op in de tuin. Dat schrikt de andere kraaien af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die oplossing ken ik ook nog van vroeger op boerderijen ja, schijnt echt te werken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Kraaien zijn lelijke schreeuwerds. Ze veroorzaken overlast, vreten veel te snel alles op en in het voorjaar schijnen ze de eitjes en jongen van kleine vogels op te vreten. Ik zal er niet om rouwen als ze met z'n allen de winter niet overleven.. Zo'n kooi lijkt mij wel wat, maar daar kunnen de duiven ook niet in en die vind ik wel aardig..
maak hun bang als je ze ziet zodat ze de volgende keer niet durven komen ;D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geef maar 2 soorten voer

voor iedereen wat