Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke bloeiende winterharde vaste plant is een mooie combinatie met bamboe?

De bamboe plant staat in een grote bak op het balkon, voor de bamboe plant is nog wat ruimte. liefst een plant met witte bloemen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
4.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moet het een vaste plant zijn, of mag het ook een heester zijn.
Want al de planten die Alphalimasierra noemt, zijn heesters.
En een magnolia is zelfs een boom.
En heesters worden erg groot, en dat in combinatie met je bamboe die veel ruimte nodig heeft, en veel water, gaat een heester het denk ik niet redden.
Ik zal wat vaste planten opnoemen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Winterbloeiend, Helleboris Niger.
Voorjaarsbloeier, Trillium, Drieblad.
Zomer tot vroeg in de herfst, Anaphalis, Witte knoop.
Voorjaarsbloeier, Anemone, anemoon, en dan een witte variateit.
Een echte aanrader vind ik Phlox sabulate White Delight, met zuiver witte bloemen, bloeit in het voorjaar.
Vroeg in de zomer, Cerastium Biebersteinii, gaat leuk over de rand van je bak hangen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hier een aantal mogelijkheden:

Philadelphus Belle Etoile

Magnolia stellata

Camellia japonica

Ligustrum ludicum

Cytissus praecox Albus

Aesculus parviflora

Buddleja davidii White Cloud

Deutsia gracilis

Pieris japonica

Potentilla fruticosa Abbotswood

Symphoricarpos albus

Rhododendron......vele cultivars

Viburnum plicatum Watanabe
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er werd gevraagd naar winterharde vaste planten, die jij nu opnoemt, zijn heesters, dus houtachtige planten/struiken.
Veel mensen maken deze denkfout, een vaste plant is kruidachtig en sterft meestal voor de winter geheel af en loopt in het voorjaar weer uit! Er zijn natuurlijk ook uitzonderingen en tussenvormen.
Zelf vind ik Gaura een bijzonder mooie plant, vooral de witte, hij begint in het begin van de zomer te bloeien en gaar daar mee door tot in het verre najaar, vaak totaan de eerste vorst.
Hij staat het liefsin de zon, of half schaduw.
Een nadeeltje, hij is matig winterhard, afgelopen winter zijn de meest bevroren denk ik, maar voor heel weinig geld, koop je weer een nieuwe en heb je een zachte winter, dan begint hij nu al weer uit te lopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding