Ik wil graag een wietplant kweken ter decoratie. Hoe pak ik dit aan?

Ik wil de plant kweken op mijn slaapkamer, en puur ter decoratie. Wat voor soort kan ik het beste nemen en hoe kan ik hem zo lang mogelijk behouden?

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik heb gelezen dat je ervoor moet zorgen dat de plant niet in bloei komt te staan, maar hoe voorkom ik dit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
1.3K

Het beste antwoord

Je kan gewoon hennepzaad in de supermarkt kopen en deze potten.
Je krijgt dan een mannelijke hennepplant die er bijna hetzelfde uitziet als de vrouwelijke.
Een mannelijke plant zal alleen minder vertakkingen en bladeren hebben en dus meer de hoogte in groeien.
Deze kan overigens prima in de bloei, aangezien het THC gehalte zo laag ligt dat deze niet onder de opiumwet valt.

In de reactie op je vraag wordt gesuggereerd dat hier 12 uur per dag een lamp op zou moeten staan.
Dit gaat alleen op voor vrouwelijke planten met een hoog THC gehalte.
Zelfs in Nederland kan je, als je toch het oogsten marihuana als doel hebt, gewoon buiten planten neerzetten; al zullen de toppen aanmerkelijk minder THC bevatten dan de varianten in de professionele binnenkweek.

Een mannelijke plant binnen zal dus geen problemen opleveren en vrijwel zonder onderhoud uitgroeien tot een mooie, gezonde plant.
Neem gewoon een ruime plantenbak, plant enkele zaadjes, af en toe bewateren, that's it.

De eerste afbeelding betreft een vrouwelijke plant, de tweede een mannelijke.

Toegevoegd na 17 uur:
Uit de reacties blijkt dat er toch slechte ervaringen zijn met het binnen potten van een mannelijke plant.
Zelf heb ik nooit een mannelijke binnenplant gezien, dus enige nuance op mijn antwoord is gepast.
Zoals ik zelf in een reactie aangeeft is mijn ervaring deels gebaseerd op het feit dat ik jarenlang enkele metershoge, mannelijke planten onbeschermd op een schaduwrijke plek in de tuin heb gehad.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Och... zijn de afbeeldingen weer eens niet door gekomen?
Zal zo nog een poging doen...
Rieneke1
9 jaar geleden
Ik weet zo net nog niet of je op een koele slaapkamer met de hoeveelheid licht die je nu hebt wel een mooie gezonde plant gaat krijgen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Rieneke
Ik heb het nog nooit gezien hoor, een mannelijke binnenplant, maar ik heb niet het idee dat dat problemen oplevert. Hennep groeit bijna als onkruid. @gangstergirlxd
Dat is waar, dat staat ook in mijn antwoord... Goeievraag.nl heeft momenteel een bug waardoor je geen plaatjes kan uploaden, maar als je googelt op mannelijke en vrouwelijke planten, dan zal je het verschil wel zien.
Rieneke1
9 jaar geleden
Ik weet wel zeker dat het problemen oplevert: heb het zelf geprobeerd, vroeg in het najaar, op een slaapkamer op het zuiden.
Zie de reactie van Ed op de vraag.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hmm...
Ik heb jarenlang een stuk of zes planten van circa drie meter in de tuin gehad, zonder enige bescherming en naast een heg op een plek waar zelden zon kwam.
Toegegeven: Het waren niet de mooiste planten, althans niet ten opzichte van vrouwelijke planten die voldoende warmte en licht krijgen, maar groeien deden ze. Ze waren zo mooi als een mannelijke plant kan worden, zeg maar.
Ik zal in ieder geval een nuance in mijn antwoord aanbrengen. ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Buiten is geen enkel probleem, logisch er is gewoon voldoende licht dat van alle kanten kan komen.
Binnen zonder lampen is het niet mogelijk.
Rieneke1
9 jaar geleden
En dan hebben we het nog niet eens over de temperatuur.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In huis is de temperatuur zonder verwarming nog steeds een graad of 15, dus zullen de planten nog wel groeien.
Rieneke1
9 jaar geleden
weet niet of de zaadjes wel gaan kiemen bij 15 graden?