Kan/moet ik mijn wietplantjes al verpotten? (Zie foto`s!)

Op de 4e foto zie je ook nog eens "haartjes" uitvergroot. Kan iemand hieruit opmaken of dit mannetjes of vrouwtjes zijn?

Toegevoegd na 4 minuten:
(Klik voor een vergroting op de foto`s en als je Chrome of Firefox hebt nog een keer op de foto)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij kan je pas later, als het vruchtbeginsel zich begint te ontwikkelen, eruit opmaken of het een mannetje of een vrouwtje is. Als er een duidelijk wit haartje uitgroeit is het een vrouwtje en als er meerder kleine balltjes zich ontwikkelen, is het aan mannetje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zucht. Ik heb net feminised zaadjes gekocht maar die plant ik pas volgende maand als het lekker warm is. Ik ga nog ff door met deze (niet feminised) zolang het goed gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dirk soms denk ik dat je dom geboren bent............
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lol het is medicinale wiet en een biologie project :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Luister naar het liedje "Nederwiet " van Doe Maar. Dat legt alles uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is het normaal ofzo om hier over wietplanten te praten terwijl er wel een kind op deze site kan rondsnuiven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is het wel normaal dan een kind langs een coffeeshop loopt en wiet ruikt?

Het beste antwoord

ik zou ze nog niet verpotten.
ze zijn nog dermate klein, dat ze nog lang niet de aanwezige grond hebben doorworteld.
ik kan niet zeggen of het mannetjes of vrouwtjes zijn in dit stadium.
ik herken mannetjes aan de bloei, en verwijder ze dan meteen, tenzij ik zaad wil.
Rieneke1
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nog even laten groeien hoor!
Er is nu namelijk nog niet te zien of het mannetjes of vrouwtjes zijn:
Mannetjes hebben een bolletje tussen de stam en het takje, en de vrouwtjes hebben meer een soort 'voelsprieten'.
De bolletjes van de mannetjes zijn de zaaddragers, als die openspringen dan bevruchten ze de vrouwtjes die in de buurt zijn. Dan krijgen de vrouwtjes bloemetjes inplaats van topjes. Het is dus zaak om de mannetjes weg te halen zodra je zeker weet dat het mannetjes zijn!