Kan/moet ik mijn wietplantjes al verpotten? (Zie foto`s!)

Op de 4e foto zie je ook nog eens "haartjes" uitvergroot. Kan iemand hieruit opmaken of dit mannetjes of vrouwtjes zijn?

Toegevoegd na 4 minuten:
(Klik voor een vergroting op de foto`s en als je Chrome of Firefox hebt nog een keer op de foto)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

ik zou ze nog niet verpotten. ze zijn nog dermate klein, dat ze nog lang niet de aanwezige grond hebben doorworteld. ik kan niet zeggen of het mannetjes of vrouwtjes zijn in dit stadium. ik herken mannetjes aan de bloei, en verwijder ze dan meteen, tenzij ik zaad wil.

Nog even laten groeien hoor! Er is nu namelijk nog niet te zien of het mannetjes of vrouwtjes zijn: Mannetjes hebben een bolletje tussen de stam en het takje, en de vrouwtjes hebben meer een soort 'voelsprieten'. De bolletjes van de mannetjes zijn de zaaddragers, als die openspringen dan bevruchten ze de vrouwtjes die in de buurt zijn. Dan krijgen de vrouwtjes bloemetjes inplaats van topjes. Het is dus zaak om de mannetjes weg te halen zodra je zeker weet dat het mannetjes zijn!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100