Hoe heet deze plant? en moet hij gesnoeid worden?

Ik heb een plant gekregen, maar weet niet hoe hij heet en dus kan ik ook niet nakijken hoe ik hem moet verzorgen. Wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
Rieneke1
9 jaar geleden
Ik kan het niet zo duidelijk zien, maar het lijkt een gaura.
Daar valt niets aan te snoeien, want de winter moet wel bijzonder zacht zijn wil hij die overleven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjewel Rieneke1. Je ziet ze in Frankrijk veel in gemeenteperken.
Rieneke1
9 jaar geleden
Ah, ik Frankrijk zullen ze idd wel langer leven.
Prachtige plant, maar bij mij haalt hij het vaak niet tot het voorjaar.

Het beste antwoord

Het is de Gaura.
Een matig winterharde vaste plant.
Hij bloeit tot aan de eerste nachtvorst.
In de winter bevriest het bovengrondse deel vrijwel geheel.
Leg er wat coniferen takken overheen ( kerstboom takken)
Haal dat in het voorjaar weg en knip het dode deel er af.
Met een beetje geluk zal hij nog een jaar bloeien.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjewel voor dit snelle antwoord. Deze plant staat in de gemeenteperken in Frankrijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is in Frankrijk mogelijk wat meer winterhard dan in ons land.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik hoop het. Hij bloeit het hele jaar door en is prachtig om te zien.