Gaan wietplanten die 5 cm groot zijn nu al in de bloei aangezien het niet eens 12 uur per dag licht is?

Ik heb een wietplant buiten staan en ik ben bang dat ze meteen in de bloei gaat als ze niet aan de 16 tot 18 uur licht per dag komt. Ik wil geen lampen of wat dan ook. Staat gewoon mooi tussen de tomaten en aardbeien. De THC is een leuke bijkomstigheid.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
2.4K
Rieneke1
14 jaar geleden
jeetje wat ben je er vroeg bij zeg?
ik ga volgende maand pas zaaien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik weet het. Het is namelijk de eerste keer dat ik een wietplantje heb. Kon niet wachten met zaaien. Ben bang dat ik deze weg kan doen en dan eind april opnieuw kan beginnen.
Rieneke1
14 jaar geleden
heb je nog zaad dan?
anders stuur je me maar een pb :)
ik zaai pas half mei, meteen buiten, en dan flink wat, want zeker de helft (mannetjes) kan je zo weggooien.

Het beste antwoord

Nee vanaf ongeveer 10 maart is de daglengte meer dan 12 uur, een korte dag plant zoals de Cannabis sativa of de Chrysanthemum morifolium leggen knoppen aan bij een daglengte van minder als 12 uur, of als de dagen korten bij minder dan14 uur licht, of als het ldln(long day leaf number ) is bereikt aan geen van deze voorwaarde word nu voldaan, de planten zijn te klein voor het ldln,de dagen worden langer en er is meer dan 12 uur licht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je niet wilt dat de planten gaan bloeien moet je ze tenminst 16 tot 18 uur licht geven voor zaailingen ligt dat iets anders.

Dus een paar uur bij lichten tot de kalender zo ver is.

Toegevoegd na 5 uur:
Bijlichten kan gewoon met een peertje zolang de plant maar genoeg uren licht krijgt zal hij te weinig bloeihormonen aanmaken om te bloeien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze planten hebben vocht ,voeding , licht en warmte nodig, daar was het tot nog toe te koud en te vroeg voor, dus gaan ze uit nood al bloeien, knip nu de knoppen er uit, misschien dat ze nu wel gaan groeien als het zachter wordt, anders helf mei nieuwe plantjes zetten,voor tomaten buiten is het ook nog veel te vroeg, tot half mei, kan je nachtvorst verwachten, pas daarna kunnen tomaten buiten groeien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarom heb ik mijn tomaten nu nog binnen staan en bij mooi weer buiten. geen last van nachtvorst of kou.
Als het mei is hoef ik niet meer te zaaien of te poten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@eddijst...
de vraag ging over wiet...
Voorbloei kan, maar 5 cm is wel heel klein hoor.
Dat duurt nog wel even voordat ze in de bloei gaan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er zelf ook 2 in een pot buiten staan. Ook al gaan ze de bloei in, maakt t niet uit. Ze regeneren dan vanzelf als de dagen langer worden. Wel oppassen met nachtvorst daar kunnen ze niet tegen. Even een emmer erover heen zetten, gedurende de nacht, als vorst wordt voorspeld.