wie weet hoe dit doek heet?

Dit doek gebruik ik op het moment voor de voilere en het werkt perfect.
Echter heb ik het doek van iemand gekregen die het in de schuur gevonden heeft en dus is het onbekend waar ik meer van dit materiaal kan halen.

Kenmerken van dit doek(zie foto):
Vrij dikke touwen met mazen van 1,5/1,5cm.

Een link naar een webshop of de naam van het product stel ik zeer op prijs.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
fotootje wellicht ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De foto's staan er nu op als het goed is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jeetje...is dat niet gewoon een bagagenet ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Moeten de mazen deze grote houden of kan het ook 3.5 cm x 3.5 cm zijn?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mag iets groter zijn, dit is goed stevig en daarom bevalt het zo goed.

Antwoorden (4)

Dit wordt vaak een aanhangwagennet genoemd, of een bagagenet. Met mazen van 1,5 bij 1,5 cm heb ik helaas geen goeie kunnen vinden. Met 2 millimeter grotere mazen wel, bijvoorbeeld hier: http://www.spanbandconcurrent.nl/aanhangwagennet-economy-p-141.html deze is 2,5 m bij 3 meter voor €12.75 excl. btw (zelfde als 1e bron). Als het ook (veel) grotere mazen mogen zijn is hier wel een goede: http://www.bol.com/nl/p/carpoint-klein-huishoudelijke-accessoires-aanhangernet-200-x-300/9200000025027583/?Referrer=ADVNLGSA0020289200000025027583 en deze is 2 meter bij 3 meter en kost 33,99 euro. Nog veel succes met zoeken!
Maarten
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben een heel stuk nodig dus ik denk niet dat dit de juiste zijn
Volgens mijn zoon moet dit het zijn, een Arosa vogelnet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kijk ook eens bij windbreekgaas.
Ik zal geen link plaatsen omdat ik geen reclame hoef te maken voor bedrijven, maar windbreekgaas is er met verschillende maas groottes te krijgen en in verschillende diktes

succes
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het doek wordt gebruikt om wind tegen te houden ( windbreekgaas) of om juist de zon tegen te houden ( schaduwgaas)
Er zijn veel soorten in, die meer of juist minder de wind/ zon tegen houden.
Het is zeer sterk en veel soorten zijn ook nog eens UV bestendig en gaan buiten 7 tot wel 10 jaar mee.
Zelf gebruik ik hoofdzakelijk de zwarte kleur, omdat ik dat het mooiste vind.
De helgroene kleur is erg lelijk ( zie je foto) de bruingroene kleur is mooier ( zie ook je foto).

Toegevoegd na 2 minuten:
Op internet vind je het onder de namen, windbreekgaas, schaduw gaas, schaduw doek.