Hoe heten deze bloemen?

Iemand die weet hoe deze bloemen heten? De paarse heb ik in de tuin staan (kaartje te vroeg weggegooid), de roze heb ik gekregen en binnen in een pot staan en de soort rozen (zitten allemaal aan 1 stengel) heb ik laatst in een boeket gehad. Ik vind ze allemaal erg mooi en vraag me af hoe ze heten

Toegevoegd na 2 dagen:
Ik zie net op robs grote tuinverbouwing dat de onderste foto wel op een lisianthus rosita lijkt..

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
3.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik kon maar 2 afbeeldingen toevoegen, maar de roze die ik noemde heet de Calandiva zie ik net
Reddie
9 jaar geleden
Volgens mij is de rode bloem op de onderste foto een stokroos.
Althans, zo wordt hij genoemd. Terwijl het geen roos is maar lid van de kaasjeskruidfamilie. (malvaceae).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
lisianthus, die naam zocht ik ! Ik zag gisteren je plaatje en kon toch niet op de naam komen. Worden ook wel eens als snijbloem verkocht in de supermarkt. Ik vind ze schitterend.

Antwoorden (3)

Bovenste is een herfstaster.
9 jaar geleden
bovenste lijkt me een kleine petunia.
onderste lijkt me een hibiscus.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
De vraagstelster schrijft in een reactie op haar vraag: "de roze die ik noemde heet de Calandiva zie ik net". Dus iets klopt er niet: de naam uit haar reactie of een van de namen die jij noemt?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De roze waarvan ik de foto niet kon plaatsen (omdat ik maar 2 fotos kon toevoegen) heet de calandiva ;)
de onderste is een soort winde, gezien de gedraaide knoppen. zeker geen hibiscus