Van hoeveel uur mag je s morgens beginnen werken op zaterdag in je tuin?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
8K

Antwoorden (2)

Zo vroeg als jij wil. Als je echter lawaai gaat maken zijn hier wel regels aan verbonden.

Dit is plaatselijk door de gemeente geregeld in de APV.

Maar een goede ongeschreven regel is 07.00, en als je rond 8.00 half 9 begint, zal je ook geen klachten krijgen van de buren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ hoewel ik het wel zeer kan waarderen als het tot 10:00 rustig blijft.. lekker uitslapen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En even van tevoren bij de buren melden als het erg vroeg en lawaaierig wordt (bladlbazer, kettingzaag, graafmachine) kan ook nooit kwaad ;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ligt er aan. Als ik uit de nachtdienst kom maak je me niet blij als je om 10 uur met grof geweld in de tuin aan de slag gaat. Als het een keertje is zullen er niet veel problemen in de buurt zijn. Als je iedere zaterdag met kettingzagen, blazers etc. aan de slag bent kan het best zijn dat je buren een stuk minder positief zijn. Daarom, wat iHave al zegt, even overleggen met je buren kan geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Uit de vraag blikt niet dat Nick in de tuin wil werken Het kan zijn dat zijn buurman zaterdagmorgen in de tuin werkt en dan wordt het lastig voor Nick
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
blikt niet = blijkt niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad. Niet duidelijk of Nick of een buurman aan de slag wil. Maar ik reageer op Robinma. En ik ging er eigenlijk van uit dat Nick aan de slag wilde ;-)
Niet overal zijn in Nederland wetten en regels voor (althans, nog niet).
Een weldenkend mens gebruikt zijn eigen verstand en houdt rekening met een ander.

Wat mij betreft mag iemand de de hele nacht in de tuin werken zolang men maar geen lawaai maakt, de radio en/of TV niet aanstaat en de "hovenier" op de sloffen door het grind loopt.
Er zijn gemeenten in Nederland waar het niet op prijs gesteld wordt om op zondag grasmaaiers of nog erger te gebruiken.
Op zaterdag vroeg in de ochtend wordt ook niet door iedereen gewaardeerd.

Maar stel dat je buurman zaterdagsmorgens al vroeg in de morgen met de grasmachine e.d. aan het werk gaat, dan zal het moeilijk worden hem hier van te weerhouden, zeker als hij uit zichzelf al geen rekening houdt met anderen en niet begrijpt dat buren het niet op prijs stellen om voor negenen uit hun bed getRild te worden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hier (In zuidtirol) wordt geadviseerd om op maandag t/m zaterdag privé gras te maaien (enorme lappen), bladeren te blazen of nog erger tussen 17.30 en 20.00 uur tijdens het avondeten. Andere luidruchtige tuinwerkzaamheden zoals bv met graafmachines) alleen op werkdagen (dus niet op zaterdag of zondag).

Toegevoegd na 1 dag:
De naam Nick Broothaers doet mij vermoeden dat het om een tuin in België gaat. In Vlaams-België geldt o.a. het volgende: (
Op gemeentelijk niveau biedt het politiereglement hier meestal uitsluitsel. De meeste politiereglementen verbieden op zon- en feestdagen elk lawaai (overdag of ’s nachts) dat de rust van de inwoners verstoort. Het gras afrijden mag dus niet U kunt een administratieve boete van € 250 oplopen en, gezien het hier een administratieve boete betreft, hoeft dat zelfs niet door de politie vastgesteld worden. Een bevoegd ambtenaar kan u dit ook opleggen.