Wat is een mooie en originele bloem voor een bruidsboeket en corsages? Dus geen roos of callas

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
1.7K

Het beste antwoord

Hortensia!
Mijn dochter houdt niet van roze, dus was alles op haar bruiloft lichtblauw + wit. De heren hadden een corsage van een klein toefje blauwe hortensia, de dames een witte roos. Hortensia is er natuurlijk ook in andere kleuren, van wit via lichtblauw via lila tot paars ;-)
Oh ja, en het droogt ook mooi op, voor als je het boeket wilt bewaren!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Ik vond het een fijn antwoord. Zijn vandaag naar de veilig geweest en we gaan voor een gerbra. We vinden het een gezellige bloem. Groetjes Nelleke.

Andere antwoorden (7)

Een orchidee!
amc
14 jaar geleden
de anjer wordt vaak gebruikt

Toegevoegd na 14 seconden:
bij corsages
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Orchideeën! Zijn in alle soorten en maten te krijgen en blijven heel lang zonder water goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt af van de rest van de 'aankleding' van de bruiloft.
Als je bijv. op blote voeten aan het strand trouwt, zal je een ander soort bloemen willen hebben, dan dat je trouwt in een enorme kerk met zangkoor en iedereen een hoed op...
Dan kan het nog zijn, dat de bruid een uirgesproken lievelingsbloem heeft, waarnaar je je kan richten.
Sommigen vinden een wit of pastel-kleurig boeket mooi, anderen willen felle, stralende kleuren...

Een bos zelfgeplukte margrieten of zonnebloemen kan zodoende net zo mooi zijn als een enorme tak orchideeën met fresia's en gipskruid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een strelitzia (of Paradijsvogelbloem)
Plaatje bij antwoord
14 jaar geleden
Lulletjes van Dale. (Sorry, Lelietjes)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een witte anemoon is voor de meeste specialisten een van de mooiste bloem,heeft trouwens een zwart hart.