Ik wil graag kruiden in potten houden op mijn terras. Waar moet ik op letten?

Moet er onder elke pot een schaaltje staan? De kruiden die ik nu heb zijn: salie, tijm, oregano en munt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
1K

Het beste antwoord

Kruiden in potten, die groot genoeg zijn, groeien daarin prima.
Bij droog en zonnig weer, als er veel verdamping is, zijn de schotels onder de potten erg belangrijk, anders loopt het gegeven water zo weer de pot uit.
Echter bij regenweer, liever geen schotels er onder, omdat die vol kunnen regenen, zodat de kruiden te nat staan en kunnen gaan rotten.
Hoe harder de kruiden aanvoelen, b.v. tijm, hoe minder water ze nodig hebben.
Hoe zachter hoe meer water.
Geef ook regelmatig in het groeiseizoen, vloeibare mest in het gietwater.

Toegevoegd na 27 minuten:
Wil je het echt goed doen, neem dan potten zo groot als een emmer.
En gebruik een goede potgrond, geen tuingrond.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Z512099
9 jaar geleden
+ voor de vele tips.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En hoe zit het met zand in de potten doen?

Andere antwoorden (1)

Zet de kruiden beschut en zonnig, en haal ze niet te laat in het jaar naar binnen: ze houden niet van kou. Een schaaltje onder de munt is een goed idee: munt is een nathals.
Rieneke1