Welke particuliere eigenschappen bezit grond waarop weelderig klavers groeien?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Op arme grond, met weinig stikstof en een slechte structuur, is het voor veel wilde planten een slechte groeiomstandigheid.
Hierdoor wordt de concurrentie onderling aanzienlijk minder.
Daardoor ontstaat er een minder dichte vegetatie.
Dit zijn de kansen voor de klavers.
De klavers leven in symbiose met een bacterie die stikstof uit de lucht kan binden en daar snoept de klaver van mee en kan weelderig groeien.
Vaak ook andere soorten die er vlak bij staan.
Hoe armer de grond is, hoe beter het met de klavers gaat.
Vaak goed te zien in sterk verwaarloosde gazons, die niet bemest worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Amadea
9 jaar geleden
Grond is heel kalkhoudend en arm. Klavers zijn heel geliefd door bijen, dus als je deze beestjes een pootje wil helpen laat je klavertjes dan bloeien, geurt heerlijk en ziet er best leuk uit.