Vervolg egelvoervraag, trekt het ratten aan?

Ik had een vraag over egelvoer gesteld en goede antwoorden gekregen op de vraag of het katten aantrekt.
Nu komt mijn buurman met het verhaal dat je met egelvoer wel RATTEN aantrekt, is dat zo en zo ja waar komen die dan op af?

Toegevoegd na 15 minuten:
Iedereen bedankt voor de antwoorden, het egelvoer trekt ratten aan dus ik ga ze niet voeren!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
13.7K

Het beste antwoord

Had net je vraag beantwoord en weg was hij.
Op plaatsen waar 24 uur per dag voedsel ligt, kunnen muizen en ratten op af komen.
Maar waarom zou je egelvoer strooien, het is veel beter je tuin egelvriendelijk te maken, dan vinden de egels ruim voldoende voedsel, door als maar voer te strooien, maak je ze afhankelijk van jouw voer, dat is geen goede zaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ratten zijn alleseters, er is weinig wat ze niet lusten.
maar zolang je mondjesmaat voert, zal het wel loslopen.
en mocht er een rat op af komen, er lopen daar plenty katten begrijp ik?
ik zou geen grote problemen verwachten.
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle buren hebben katten die ook bij mij komen maar ze hebben ook ratten in de schuren, dus ik overweeg dat egelvoer toch nog maar even.
Klopt als een bus ratten en muizen lusten het ook graag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gesnapt, er komt geen egelvoer, dankjewel.
Ratten, bbbrrr
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan neem je er toch gewoon een fretje bij, die lusten weer ratten en muizen (:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha jeroen, nee geen fretje ik ben ook gek op mijn vogeltjes in de tuin hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wezeltje dan, als ze al niet in de tuin zitten :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, die is al eens gezien, net als een marter ik woon in een natuur gebied met veel bossen en dan heb je dieren die je leuk vindt en die waar je van kunt griezelen.