Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarmee maak je een vogelhuisje schoon?

Ik weet dat je een vogelhuisje leeg moet halen en dan schoon moet maken, maar waar doe je dat mee? Alleen water of moet ik er nog iets door doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Gewoon heet water. Maar wacht er nog even mee. Als je tot later in de zomer wacht, krijgen de vogels de kans om nog een nest te maken in het kastje; Nu weet je niet zeker of er nog in genesteld wordt..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik maak die van mij idd pas na de zomer schoon... even leeghalen/uitkloppen en dan met heet water eroverheen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel veel vogels nestelen onder dakpannen, in holle bomen, in de klimop tegen een huis enz.
dat wordt nooit schoongemaakt, is ook niet nodig, dus ook een vogelhuisje/nestkastje, haal de lossen rommel er uit en dan is het goed.
Ga nou nietboenen en schrobben, ontsmetten enz.
Echt niet nodig!

Toegevoegd na 1 minuut:
Veel vogelsoorten broeden twee keer per jaar, dus gewoon bovenop het eerste nest, niets aan de hand dus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ik jou was zou ik dat niet doen en dat kunnen ze ook zelf alleen je kan ze wel eten geven
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vogels eten geven in deze tijd van het jaar???? GEEN goed idee!!! Er is meer dan genoeg voor ze te vinden.
Kun je dat niet gewoon doen met water en zand? Beetje schuren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding