Weet iemand waar deze boom last van jeeft?

Hij is van mijn zus, meerdere boompjes bij haar in de tuin hebben er last van. Is er iets aan te doen misschien?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedoel je de blaadjes die beginnen te verdorren? Redelijk normaal volgens mij bij een wilg, zeker met de herfst in aantocht. Als het heel erg is zou het een vocht en/of voedselprobleem kunnen zijn, of gewoon ouderdom van de boom. Dan is op deze foto niet te beoordelen.

Het beste antwoord

Al jaren lang komt er in de krulwilgen een schimmelziekte voor.
Hoofdzakelijk bij koud/ koel weer met regen.
Het zit vooral in het blad en de nieuwe topjes.
Vorig voorjaar was dat heel erg, toen was het heel lang koud en nat.
Deze zomer was het veel beter, maar de laatste tijd , door het slechte weer is de schimmelziekte weer terug.
Je kunt er niets aan doen, gaat bij warmer weer vanzelf weer over.
Ook kunnen andere bomen/ struiken er niet ziek van worden, alleen maar wilgen.
Krulwilgen die ruim staan en flink in de wind, hebben er minder last van.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt alweer voor de waardevolle informatie :-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
graag gedaan Koolwitje.:-)