Hoe komt de punt aan een grasspriet?

Na het maaien is een grasspriet recht afgehakt, maar na een tijdje zit er weer een puntje aan de bovenkant. Hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
1.1K

Het beste antwoord

Aan een afgemaaide grasspriet zal nooit meer een puntje komen.
De sprieten met puntjes zijn nieuw gevormde grassprieten.
Dat gaat het hele groei seizoen door tot in november.
Daarna verloopt dit proces heel erg langzaam, of staat helemaal stil ( met vorst)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Gras wordt wetenschappelijk gerangschikt als een eenzaadlobbige, net zoals prei of lelie. Een kenmerk van eenzaadlobbigen is dat elk nieuw blad groeit vanuit de basis van de plant en niet vanuit de top. Vandaar dat je gazon zo goed bestand is tegen maaien (het voortdurend aftoppen van de grasplantjes).