Iemand een idee wat voor plant dit is? Zie foto

De middelste met de paarse bloemen, hij staat een beetje verscholen achter de andere planten zomers, toch wel zonde want ik vind hem wel mooi.
En hoe stek je hem?

Toegevoegd na 3 uur:
Het is inderdaad een vaste plant, hij heeft nu nog geen blad,

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Volgens mij is het een Weigelia.
En dat is een heester, die kun je niet scheuren, maar heel makkelijk stekken.
Gewoon een paar takjes van zo'n 10cm afknippen, zonder bloemen.
Onderste blaadjes eraf, en alleen de 4 bovenste laten zitten.
In potjes stekgrond steken , met zo veel mogelijk punten waar de blaadjes verwijderd zijn, water geven, en in de schaduw op een koele plek zetten.
Je kunt ze zelfs in een glas met water in je huiskamer stekken.

Hier wat afbeeldingen van Weigelia florida.

http://images.google.nl/images?hl=nl&rlz=1T4SUNC_nlNL355NL356&q=weigelia+florida&um=1&ie=UTF-8&ei=LeqtS8_wE43e-Qag2IStDQ&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=1&ved=0CA8QsAQwAA

En hier wat info over Weigelia florida.

http://www.neerlandstuin.nl/struiken/weigela.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik weet wel bijna zeker dat dat een orchidee is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgensmij is het een sleutelbloem, hieronder een link naar de pagina zodat je het zelf even wat beter kunt bekijken. Daar staat ook het hoe en wat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is de Calamintha, een paars bloeiende vaste plant voor in de volle zon die erg lang bloeit, kan in een koude winter wel eens bevriezen, zou nu al blad moeten hebben.
Hij wordt ook wel, bergsteentijm genoemd.

Toegevoegd na 3 minuten:
Wil je er meer van hebben, spit de plant er voorzichtig uit, schud de grond er af en probeer hem te scheuren.
Ieder stukje plant waar wortels aan zit, kan je weer planten, even flink water geven, wel in de zon zetten en liefst eeen droge plaats.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je deze: http://www.soortenbank.nl/soorten.php?soortengroep=flora_nl&id=1425&menuentry=soorten
Er staat wel dat hij erg zeldzaam is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja zeker Pedro, in het wild is hij zeldzaam, maar hij wordt al lang gekweekt en is op vrijwel ieder tuincentrum verkrijgbaar in div, var.
Ik heb hem zelf ook en hij zaait zich ook wel spontaan uit.
Dit lijkt me een Weigelia.