Hoe heet deze plant?

Wij hebben deze plant in deachtertuin staan, maar hij begint in de weg te zitten. Aangezien ze met honderden tegelijk de grond uit schieten. Weet iemand hoe deze plant heet, en nog bekangrijker hoe we hem uit onze tuin krijgen. Want na meerdere pogingen komt hij steeds weer terug.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
10.5K
Rieneke1
9 jaar geleden
Karmozijnbes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Uit onze tuin na een paar jaar geheel vanzelf verdwenen. Helaas, want we vonden het erg mooi.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De bessen werden vroeger gebruikt om mee iets te kleuren (karmozijnrood)

Antwoorden (2)

Dit moet de Karmozijnbes zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
Karmozijnbes is een mooi onkruid dat tegenwoordig spontaan in de tuin verschijnt.
Het is een onkruid dat mooie witte bloemen heeft en later bessen krijgt die eerst groen en dan bijna paars-zwart zijn.

Toegevoegd na 8 minuten:
De vogels lusten de rijpe besjes van de karmozijnbes en via hun uitwerpselen komen de zaden in de tuin terecht. En zo plant het onkruid zich voort van tuin tot tuin.
Hoe best verwijderen:
De karmozijnbes heeft een knolvormige wortelstok. Zorg ervoor dat je het onkruid met de wortelstok verwijdert.
Z512099
9 jaar geleden
Vooral onder struiken en bomen komen deze planten, de karmozijnbes, steeds vaker op.
De vogels eten deze licht giftige bessen en poepen deze zaadjes weer uit, die later weer op komen.
Neem een spa en steek de plant er uit, uitermate simpel, er zit een dikke vlezige wortel aan.
Maar de vogels blijven deze bessen eten ( bij de buren) en blijven zaadjes uit poepen, dus zullen er steeds weer opnieuw komen.
Even goed kijken hoe de zaailingen er uit zien, dan kan je ze als klein plantje tussen je wijsvinger en duim er zo uit trekken.
En als ze niet in de weg staan, lekker laten staan, ze zijn heel erg mooi!