In onze tuin staat plotseling een (hennep)-plant? Althans daar lijkt het op. Wie weet wat het is? Bij voorbaat dank voor de hulp.

De bloeiwijze is heel bijzonder met meerder bloemen met 4 kleine, langwerpige witte bloemblaadjes aan één zijde! en rondom staan lange dunne sprieten. Aan het eind van sommige sprieten ontstaan nu dunne lanwerpige zaaddoosjes. De 7 bladeren zijn langwerpig en lijken veel op die van een hennepplant. Zie foto's.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Het is een Cleome hassleriana. Nederlandse naam: kattesnor. Een eenjarige plant die de hele zomer bloeit. Er zijn drie varianten: zuurstokroze, violetpaars en als de jouwe zuiver wit.

Toegevoegd na 4 minuten:
In het Engels heet ie 'spider flower'.
Plaatje bij antwoord
Amadea