Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mogen hout/papier producten die gebruikt worden bij knaagdierhokken in de GFT?

Ik bedoel:
-Kranten
-Onbewerkt karton
-Onbewerkte knaagdierenstrooisel gemaakt van "inheemse fijn sparren- en dennenhout. Ze worden gecontroleerd volgens een streng controle-systeem volgens DIN ISO 9001: kwaliteit en milieuvriendelijkheid zijn het meest belangrijk".

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
1.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja goeie +!
Mag dan trouwens mijn katteprut uit de bak ook in de gft-bak? Ik doe het voor de zekerheid er tot nu toe niet in..

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ja, dat mag. Geen enkel probleem. Goed zo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk het wel, maar de kranten en karton: kun je die niet beter bij het oud papier doen?

Wat er wel in mag:
mest van kleine huisdieren met stro
kattenbakkorrels met milieukeur

Wat er niet in mag:
vogelkooizand
honden- en kattenharen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, het verschoonsel van je konijn of je cavia is prima op z'n plek in de groene bak. Het is allemaal biologisch afbreekbaar en als het als strooisel voor je huisdier mag dienen, zitten er inderdaad geen toevoegingen in.

Papier kan beter in de papierbak, maar als het al gebruikt is om onder in een beestenbak te leggen, is dat niet zo fris. Zolang je je groene bak niet volstopt met alleen kranten, is het geen enkel probleem.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja knaagdierenstrooisel mag in de GFT bak en ook hout/papier producten. Er mag ook wel eens een krant in
de GFT bak terechtkomen, BV op de bodem om dat de GFT
afval dan beter van de bodem los komt. Maar eigenlijk horen kranten niet in de GFT bak. Er zitten te veel
schadelijkestoffen in de drukinkt van de kranten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding