Wat is dit voor witte spin o.i.d.?

Zit al een paar dagen op exact dezelfde plek en heeft al 2 wespen/bijen leeg gezogen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
2K

Antwoorden (3)

Dat is geen spin maar de stamper van een bloem.
Het wordt door bijen gebruikt om honing van te maken.

Toegevoegd na 36 seconden:
Overigens heeft een spin ook geen 5 poten, maar 8
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien even goed naar de foto kijken ?
Thecis
9 jaar geleden
Onderin: inderdaad stamper
Bovenin: spin, 8 poten, lijfje, niet echt missen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
?? Zie je echt die spin op het blad niet zitten, of is dit een goedbedoeld grapje?
Dit is een witte uitvoering van de kameleonspin.

Toegevoegd na 27 minuten:
http://www.tuinadvies.be/kameleonspin_witte_spin.htm
Rieneke1
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Jouw bron legt al uit waarom het niet deze spinsoort is, Rieneke:
Het eigenaardige aan deze spin is dat ze net als een kameleon de kleur van de bloem waarop ze kruipen aannemen. Dan had ie dus blauw moeten zijn!
Rieneke1
9 jaar geleden
Nee Amadea, ze zijn wit of geel, meer smaken zijn er niet.
Bovendien doet de spin er een paar weken over om van kleur te veranderen. Viri, hoe specifieker hoe beter toch?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Amadea
Het is wel degelijk een kameleonspin (een van de krabspinsoorten) maar het beest heeft een flink aantal dagen nodig om de gewenste kleur te krijgen.
Deze zit er kennelijk nog niet zo lang. (En misschien is blauw een moeilijke kleur voor hem? De bron noemt wit en geel.)
Amadea
9 jaar geleden
Na meerdere foto's te hebben bekeken kwam ik deze tegen met exact dezelfde deukjes in z'n rug, terwijl krabspinnen allemaal een gele vlek opzij hebben die de vraagfoto niét heeft, en concludeer ik dat het inderdaad een kameleonspin is: http://www.gardensafari.net/pics/spinnen/misumena_vatia_hsx_xxx1.jpg dus een compensatieduim erbij!
Rieneke1
9 jaar geleden
Bedankt Amadea!
Het kan ook een krabspin zijn:
https://www.google.be/search?q=krabspin+wit&espv=2&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=r1W6U6CxMKjx0gX8qYCoAg&ved=0CC8QsAQ&biw=1164&bih=594
fremar
9 jaar geleden
Rieneke1
9 jaar geleden
een kameleonspin valt onder de krabspinnen :)
Thecis
9 jaar geleden
Ja, dat had ik inderdaad ook zojuis gevonden:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gewone_kameleonspin